سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رقـابت کوچولوهای شرقـی

میان این خودروها، میتسوبیشی میراژ و هیوندای آی 10 شاید نسبت به سایر رقبا از اقبال بیشتری برای حضور پررنگ‌تر در سطح خیابان‌ها بهره می‌برند. علت آن هم می‌تواند گذشته موفق و اعتمادی باشد که میتسوبیشی و هیوندای توانسته‌اند بعد از سال‌ها حضور در بازار ایران برای خود دست و پا کنند.

در ادامه، این دو خودروی تازه‌وارد را مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهیم تا راهگشایی باشد برای علاقه‌‌مندانی که تصمیم دارند مالک یکی از این خودروهای کوچک شهری جدید شوند.

داستان تولد کوچولوها

این بخش را با میراژ آغاز می‌کنیم؛ زیرا نمونه ابتدایی این خودرو سال 1357/ 1978 در شرکت میتسوبیشی ژاپن تولید و در طول سال‌های متمادی نمونه‌های مختلفی از آن در انواع هاچ‌بک و سدان به بازار عرضه شد. نمونه‌های اولیه این خودرو با همکاری شرکت دایملرکرایسلر تولید می‌شد و در آن سال‌ها این مدل با نام کلت (Colt) به بازار جهانی عرضه می‌گردید. از سال 1377/ 1998 به میراژ دینگو تغییر نام پیدا کرد و در نهایت نمونه تکامل‌یافته آن که در واقع نسل ششم آن به شمار می‌رفت در نمایشگاه خودروی 2011 ژنو رونمایی شد. میزان توجه به این خودرو آن‌قدر زیاد شد که براساس آمارهای منتشر شده، میراژ توانست بعد از نمونه اتولندر، مقام دوم فروش را میان محصولات شرکت میتسوبیشی در بازار آمریکا به دست آورده و از سال 1392/ 2013 تا امروز بیش از 151 هزار دستگاه از آن فروخته شود.