سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالاخره پراید زمانی از رده خارج میشود!

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمد رضا نعمت زاده در اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 966 اظهار کرد:‌ هدف این است که بخش خصوصی صادرات داشته باشد و ایجاد تشکلهای قوی صادراتی در بخش خصوصی باید صورت بگیرد و باید دید چه مشکلات و موانعی در سر راه به خصوص در بخش کشاورزی هست.

وی که در غیاب وزیر امور اقتصاد ودارایی ریاست شورا را برعهده داشت افزود : طبق پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی بیمه عمر و صنایع و معادن ایران بهبود عملکرد هیات واگذاری و بهبود روش خصوصی سازی و سایر تکالیف باقی مانده از اصل 44 و اصلاح روشها ی خصوصی سازی ، زمینه های اجرای ماده 27 قانون تکمیل طرحهای نیمه تمام و فراهم آوردن شرایط لازم برای استفاده بخش خصوصی از منابع مالی بخش خارجی ر می توان در جلسات آتی شورا بحث و نتیجه گیری کرد.

نعمت زاده افزود : بررسی تعرفه ها ، موضوع بدهی های دولت به بانک مرکزی و بانکهای عامل ، و صادرات از دیگر موضوعات پیشنهادی مهندس نعمت زاده بود و در این زمینه گفت : اگر نتوان صادرات را به صورت جهشی افزایش داد نه تولید و نه اشتغال صورت نمی گیرد و تحریک تقاضای بازار داخلی و خارجی ، مشوقهای صادراتی و موانع و قیمت تمام شده باید بیشتر بحث و بررسی شود.

وی اضافه کرد : در دستور جلسات آتی می توان موضوع آیین نامه ماده 12 قانون رفع موانع تولید برای انرژی را بررسی کرد چرا که دارای ایراداتی است.موضوع مواد اولیه پتروشیمی فروش خودرو بنده آمادگی دارم با وزارت نفت هماهنگ شویم واشکالات را برطرف کنیم و بیمه محصولات کشاورزی نیز می تواند از دیگر موضوعات دستور کار باشد.

نعمت زاده همچنین در ابتدای این نشست یاد آور شد: سال گذشته 4 جلسه و گفتگوی مفصل با وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر کنندگان داشتیم و از آن زمان دیگر شکایتی دریافت نکردیم.

وی افزود : این مورد بالاخره اصلاح شد و امیدواریم مشکل حل شده باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح نشست ادامه داد: در حال تدوین لیست حدود 700 قلم کالا هستیم که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می‌شود و حتی بخشی از آن صادر می‌شود؛ بنابراین قصد ممنوعیت واردات این اقلام را داریم.

وی در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری واردات کالاهایی که می‌تواند به بخش تولید و اشتغال داخلی ضربه وارد کند، گفت: از سوی وزارت صنعت پیشنهادی در خصوص احکام دائمی برنامه ششم به مجلس ارائه شد که به دولت اختیار داده شود در موارد خاص بتواند مانع از واردات برخی اقلام به کشور شود.

نعمت زاده تاکید کرد: بالاخره زمانی پراید از رده خارج خواهد شد اما معلوم نیست این کار در چه زمانی صورت گیرد، اما با توجه به تدوین استانداردهای جدید بعید می‌دانم امسال پراید از رده خارج شود.

بنابراین گزارش، موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر کنندگان در شصت و یکمین جلسه شورا مطرح ودر نتیجه سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای مبنی بر اصلاح دستورالعمل نحوه استرداد موقت مالیات و عوارض ارزش افزوده صادر کنندگان کالا موضوع ماده 34 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور راتصویب و ابلاغ کرد.

در اولین نشست این شورا در سال جدید همچنین مسائل مرتبط با مامویت شورا از سوی اعضا مطرح و گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته ارائه شد.