سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولوو S90؛ رقیب جدید سدانهای لوکس بازار ایران +عکس

لوو S90 خودرویی است که کمی بعد از XC90 به بازار جهانی معرفی شد. اما واردکننده قبلی ولوو در ایران تمایلی نسبت به واردات این خودرو به کشور نشان نداد و برخی هم می گفتند که S90 نتوانست مجوزهای لازم برای حضور در بازار ایران را بدست آورد. حال قرار است که این سدان لوکس جهانی با نشان هیکو اسپورتیو وارد بازار شود و ذات سوئدی خود را با آلمانی ترکیب کند.

 


تلاش برای رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500

فرهاد احتشام زاد رفع مشکل شماره گذاری خودروهای ساخت امریکا با برند  دیگر کشورها و خروج از بلاتکلیفی خریداران را از اقدامات این انجمن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر رفع محدودیت خودروهای بالای 2500 سی‌سی و تلاش برای شکل‌گیری یک بازار رقابتی از طریق امکان دوباره واردات توسط واردکنندگان خاکستری(گری مارکت) و ساماندهی آنها در دستور کار این انجمن قرار دارد.

وی افزود: پیگیری عضویت این انجمن در شورای سیاستگذاری خودرو و همچنین تلاش برای اصلاح دستورالعمل ساماندهی خودروهای وارداتی مطرح در کمیسیون زیربنایی دولت از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: نقش مهم این تشکل آگاهی رسانی به مراجع ذی صلاح در موضوع خودروهای وارداتی و تلاش برای تغییر نگرش منفی به موضوع واردات خودرو بوده تا براساس آن بتوان به شکل گیری یک فضای رقابت در بازار و همچنین رقابت پذیری خودروسازان ایران در فضای بین المللی کمک کرد.

احتشام زاد با اشاره به تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی استاندارد این انجمن با هدف هماهنگی مطالبات از سازمان ملی استاندارد را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: این پیگیری های در بخش های دیگری همچون مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، گمرک، پلیس راهور ناجا و دیگر مراجع ذیصلاح دنبال شده و نتایج بسیار مطلوبی حاصل شده است.

وی اعلام کرد: مهمترین هدف این انجمن شفاف سازی در تمام بخش های مرتبط با واردات خودرو و ایجاد یک فضای رونیز و برلیانس و تویوتا هایلوکس تک کابین و پاجرو گروه بهمن سالم و رقابتی است و برای تحقق این هدف برنامه های گسترده ای در دستور کار قرار گرفته است.


بررسی و مقایسه اپیروس با سوناتا +عکس

نقد و بررسی بیرون خودرو

در نگاه منتقدانه به اپیروس، طراحی آن کمی جای حرف داشته باشد. کیا همواره در طراحی محصولاتش، از سبک خاصی پیروی می‌کند، اما در اپیروس می‌توان نوعی سنت‌شکنی را مشاهده کرد، که در طراحی جلو و عقب اپیروس این امر کاملاً مشهود است. شباهت طراحی جلوی اپیروس به مرسدس E-class که توسط طراحان نیز به‌عنوان نوعی الهام گیری تأییدشده همواره امتیاز منفی برای اپیروس در نظر گرفته می‌شود. جلوپنجره بزرگ، زیبایی و وقار خاصی را در تناسب با ابعاد این خودرو به وجود آورده است، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی در کنار طراحی ساده کنار خودرو و درها و نوار روی بدنه که تا جلو و عقب خودرو ادامه پیدا می‌کنند، مانند کمربندی زیبا در میان طراحی ساده و درعین‌حال زیرکانه خودرو خودنمایی می‌کنند. چراغ‌های کشیده شده به سمت بالای عقب اپیروس در کنار صندوق هم‌سطح پشت خودرو در بالا بردن ابهت اپیروس نقش بسزایی داشته‌اند.

 


هاچبک جدید و خوشساخت فولکسواگن +تصاویر

نسل ششم هاچبک پولو که رقیبی برای خودروهای سئات ایبیزا و فورد فیستا بشمار می‌آید براساس پلتفرم سری MQB A0 فولکس‌واگن طراحی گردیده که با خودروهای اشکودا فابینا، آئودی A1 و سئات ایبیزا مشترک است.

قد این خودرو اندکی بیش از 4 میلی‌متر رشد یافته و در طول 81 میلی‌متر افزایش را شاهد هستیم.


10 خودروی عضلانی تاثیرگذار تاریخ +عکس

عضلانی ها را می توان پلی میان کوپه های اقتصادی و جی تی های  گرانقیمت دانست؛ محصولاتی که از لحاظ برچسب قیمتی برای جوانان و عموم مردم قابل دسترس هستند و از طرفی در مقابل سوپر اسپرت های گرانقیمت نیز حرفی برای گفتن دارند. در این مطلب به معرفی 10 خودروی عضلانی برتر و تاثیرگذار تاریخ می پردازیم.

فورد ماستنگ باس 429 مدل 1969