سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشعهایکس؛ خودروی جدید روسیه +تصاویر

شاید با شنیدن نام لادا اولین محصولی که از این خودروساز روسی به ذهن بیاید، خودرویی کوچک در چهل سال‌ پیش است. البته شاسی‌بلند نیوا هم به‌عنوان یک خودروی پرطرفدار در بین آف‌رود سواران اروپا، همچنان پس از گذشت 4 دهه روی خط تولید قرار دارد؛ اما این خودرو تنها محصول لادا نیست و این خودروساز، محصولات جدیدی نیز برای جایگزین کردن محصولات قدیمی خود دارد.


گرانترین تاکسی دنیا

شورای شهر لینکلن انگلیس که در کنترل حزب کارگر قرار دارد تصمیم گرفتند تا به شرکت تاکسیرانی "Handsome Cabs" مجوز استفاده از خودروی "لامبورگینی هوراکان" را اعطا کند.

لامبورگینی هوراکان با داشتن پیشرانه‌ 10 سیلندر با حجم 5.2 لیتر توانایی تولید 602 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 560 نیوتن‌متر را داراست و ضمن مجهز بودن به جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه از فناوری چهارچرخ محرک نیز بهره می‌جوید؛ همچنین این خودرو قادر است از صفر تا صد کیلومتر را تنها در 3.4 ثانیه طی نماید و بیشینه سرعت آن 325 کیلومتر برساعت است.

مشتریان شرکت تاکسیرانی "Handsome Cabs" می‌توانند از این تاکسی جدید و گران‌قیمت برای قرار‌های تجاری، مراسم عروسی، سفر به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، فرودگاه و ایستگاه قطار و خلاصه هر کجا که اراده داشته باشند، استفاده نمایند.

مدیران این شرکت، جان بیشاپ 53 ساله به همراه جمال پرز 39 ساله درباره انگیزه خود از راه‌اندازی این خط تاکسیرانی گفتند: "‌ما فقط تصور کردیم که کاری واقعاً متفاوت خواهد بود!"

هنوز از تاکسی جدید تصویری منتشر نشده و مشخص نیست که با وجود حضور راننده پشت فرمان تاکسی، این خودروی 2 نفره چند مسافر را به مقصد خواهد رساند؟!!

 


بامو X3 جدید معرفی شد +تصاویر

سل سوم شاسی‌بلند محبوب X3 در نگاه اول بسیار به نسل پیشین خود شبیه است، اما اگر کمی بیشتر توجه کنیم به برخی تفاوت‌ها از جمله کمی تغییر در چراغ‌ها و جلوپنجره، مه‌شکن‌ها، افزایش قد 5 سانتی‌متری و پهن‌تر شدن چرخ‌ها به میزان 5.5 سانتی‌متر پی می‌بریم.

شرکت ب‌ام‌و برای این خودروی اس‌یو‌وی که نخستین نسل آن در سال 2002 به دنیا معرفی شده، دو نسخه Xdrive30i و M40i در نظر گرفته است.

ب‌ام‌و برای مدل Xdrive30i، یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو را در نظر گرفته که 248 اسب‌‌بخار نیرو و 350 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد و قادر است ظرف مدت 6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر سرعت دست پیدا کند و در نهایت عقربه کیلومترشمار آن روی عدد 210 کیلومتر بر ساعت متوقف شود.

همچنین نسخه M40i نیز به پیشرانه‌ای 6 سیلندر 3لیتری مجهز شده که 355 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر را به راننده خودرو عرضه می‌دارد تا او شتاب 0 تا صد کیلومتری 4.6 ثانیه‌ای را به تجربه‌های زندگی خود بیافزاید!

همچنین جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار بهینه شده و سیستم‌ چهارچرخ محرک پیشرانه را در وظیفه خدمت به راننده و سرنشینان یاری می‌رسانند.

از امکانات این خودرو می‌توان به قابلیت نصب یدک‌کش، سیستم فرمان بهینه شده، سیستم کنترل وضعیت هوای 3 منطقه‌ داخل کابین، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، هدآپ دسپلی بهینه شده و پکیج اسپورت M برای نسخه M40i و ... اشاره کرد.

بهای این خودرو تاکنون اعلام نشده است.

تصاویری از ب‌ام‌و X3 نسل سوم را مشاهده می‌کنید:

 


نسل جدید بامو سری 5 در ایران +تصاویر

نماینده ب.ام.و در ایران از ابتدای سال جاری اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز های خودروی 530i مدل 20177 آغاز کرد و در اوایل خرداد ماه شاهد درج مشخصات آن در سامانه ثبت سفارش خودرو کشور بودیم.

ب.ام.و سری 5 از سال 1972 توسط کمپانی ب.ام.و تولید می گردد که از این حیث با 45 سال قدمت رکوردار بیشترین سال تولید در میان محصولات این کمپانی آلمانی است. تا کنون 6 نسل گذشته ب.ام.و سری 5 وارد کشور شده و اکنون شاهد ورود نسل هفتم این سدان متوسط باواریایی هستیم. خودرویی که اواخر سال گذشته میلادی به عنوان محصول 2017 به بازار های جهانی معرفی شد. هم زمان با رونمایی اصلی این خودرو، پرشیاخودرو اقدامات اولیه برای واردات آن را آغاز نموده و در حال حاضر این شرکت عرضه مدل 530i از نسل جدید سری 5 را در ایران آغاز کرده است.

فروش BMW 530i 2017 که با کد G30 شناخته می شود، با گارانتی اصلی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری به همراه 2 سال ارائه سرویس رایگان استارت خورده و می توان این خودروی مدرن اروپایی را مطابق با استاندارد های جهانی خریداری نمود. این خودرو فعلا در 2 نسخه Sport Line و M Sport Package و همچنین از نظر آپشن در 3 تیپ Premier، Frontier و Superior قابل خریداری بوده که گفته می شود در بازه قیمتی 490 تا 560 میلیون تومان قرار می گیرد.

ب.ام.و سری 5 جدید را باید شاهکار طراحی دانست. این خودروی جدید باواریایی در سال جاری میلادی موفق به دریافت نشان طلایی iF Design Award (معتبرترین جایزه طراحی کشور آلمان) شد تا مهر تاییدی باشد بر طراحی بی نظیر این سدان متوسط مدرن. این سدان جدید باواریایی با وجود ابعاد بزرگ تر و امکانات رفاهی، ایمنی و بازده بیشتر پیشرانه نسبت به نسل قبل سبک تر شده که نشان از تکنولوژی بالای به کار رفته در آن می باشد.


فاز نخست برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی

امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود:  تولید خودروهای برقی در همه جای جهان مستلزم وجود یکسری زیرساخت‌هاست، در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را به دولت ارائه کرده است.

وی گفت: در این خصوص لازم است تا اقدام‌هایی از سوی ارگان‌های مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بیمه شخص ثالث و قیمت بیمه و مقایسه بیمه و بیمه عمر و خرید بیمه شهرداری‌ها و وزارت نیرو درخصوص تامین انرژی، محل ایستگاه‌های شارژ، ارائه تسهیلات به خریداران این خودروها و… انجام شود.

قناتی با بیان اینکه در فاز نخست خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفته شده‌اند و با توجه به قیمت نسبتا بالاتر آنها در مقایسه با خودروهای معمولی، در همه جای جهان مشوق‌ها و تسهیلاتی به تولیدکنندگان و خریداران این خودروها اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب شدن برنامه اشاره شده، در فاز نخست پنج هزار دستگاه تاکسی، 500 تا هزار دستگاه اتوبوس و 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خواهیم داشت.

پیش‌تر محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود، در زمینه خودروهای برقی که با سیستم شارژ مستقیم (Plog in) کار می‌کنند، نیازمند تامین زیرساخت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌ای در همین زمینه برای شیوه‌های شارژ و سرویس‌دهی این خودروها تنظیم شده که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.