سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزانترین لکسوس در بازار چند است؟

 

به گزاش جام جم آنلاین ، این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در 70 کشور جهان عرضه می‌کند که ایران نیز یکی  از آن‌هاست.

شکی نیست که خرید خودرو کارکرده باکیفیتی مانند لکسوس، از سوارشدن بسیاری از محصولات صفر کمپانی‌های  بی‌کیفیت بهتر است. اما سوال بیمه عمر این است که ارزان‌ترین لکسوس بازار خریدوفروش خودرو چقدر است؟

لکسوس IS

خودرو لکسوس ISدر کلاس خودروهای جمع‌وجور، همیشه انتخاب بهتری از خودروهای آلمانی بوده است. تولید مدل 300 سال 2009 این خودرو و نیمه‌فول آن باقیمتی حدود 128 میلیون در بازار معامله می‌شود.

لکسوس ES

این خودرو یکی از تولیدات موفق لکسوس بوده، زیرا همه موارد موردنیاز خریداران در بخش خودرویی، ازجمله عملکرد مناسب، سواری بی‌صدا، امکانات ایمنی بسیار پیشرفته و طراحی خوب اتاق خودرو را دارد. می‌توان گفت که این خودرو یک اثر هنری فلزی است. ES 350 تولید سال 2008 و وارداتی؛ با قیمتی حدود 136.5 میلیون در بازار معامله می‌شود.

لکسوس CT

لکسوس CT 200h خودرویی هیبریدی بوده که نیروی موردنیاز خود را از یک موتور ترکیبی بنزینی- برقی تأمین می‌کند. تولید سال 2012 و مدل وارداتی، دارای قیمتی حدود 140 میلیون می‌باشد.

لکسوس RX

سواری نرم و آرامش‌دهنده، صدای خیلی کم داخل خودرو، ظرفیت بالای حمل بار و مسافر و امنیت را می‌توان دلایل محبوبیت این شاسی‌بلند در بازار برشمرد. لکسوس RX 350 فول وارداتی سال 2007 را می‌توان با قیمتی حدود 142میلیون در بازار یافت.

همان‌طور که ملاحظه گردید می‌توان با 128 میلیون یک لکسوس سوار شد. چنانچه سالم این خودرو را بیابید قطعاً یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود.


معجزه فورد برای مشتریان راحتطلب! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، مالکان وسائل نقلیه ساخت فورد می تواند در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل با مراجعه به کیوسک سرویسی که در خارج از ساختمان نمایندگی های مجاز شرکت فورد نصب گردیده است خودرویشان را برای سرویس و تعمیرات به مکانیک ها بسپارند.

در این روش لازم است مشتریان پس از پارک کردن خودرو در پارکینگ های مشخص شده به این کیوسک ها مراجعه نمایند. سپس با انتخاب گزینه سپردن خودرو برای تعمیرات دستگاه از آن ها می خواهد تا گواهینامه خود را برای اسکن مشخصات زیر بارکد خوان قرار دهند. سپس محفظه ای در پایین دستگاه به صورت خودکار باز خواهد شد و مشتری باید سوئیچ خودرو را درون آن قرار دهد.

پس از انجام این مرحله دستگاه از مشتری تقاضا می کند که نوع خدمات درخواستی خود را انتخاب کند و بیمه عمر فرد می تواند از بین گزینه های اعلام شده یک یا چند مورد را به دلخواه انتخاب نماید و اگر هم گزینه مورد نظر اون وجود نداشت با استفاده از صفحه کلید می تواند خدمت درخواستی خود را تایپ نماید.

در مرحله پایانی دستگاه از مشتری می خواهد که اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد نماید تا از آماده شدن خودرو به ایمیل مطلع گردد.

پس از اعلام پایان تعمیرات ، مشتری می تواند با مراجعه به همان کیوسک خدماتی و امنخاب گزینه دریافت خودرو با اسکن مجدد بارکد گواهینامه و پرداخت وجه از طریق کارت اعتباری به دستگاه ، سوئیچ خودرویش را از دستگاه تحویل گیرد و با روشن کردن خودرو از پارکینگ خارج شود!

 

 

    


نکات مهم برای خرید خودرو جاده یا مسافرت

به گزارش جام جم آنلاین ، در این روزها که خرید خودرو برای تعطیلات عیدانه، جنب‌وجوشی دوباره به بازار خرید و  فروش خودرو داده است بایستی در خرید خودرو برای مسافرت نکاتی را مدنظر قرار داد.

تعداد افراد خانواده: تعداد افراد خانواده بیانگر تعداد صندلی­ های لازم خودرو خواهد بود. به‌عنوان‌مثال خودرو کوپه برای خانواده دونفری می­تواند انتخاب مناسبی باشد ولی این خودرو به‌هیچ‌وجه برای یک خانواده 6 نفره مناسب نیست و بهترین انتخاب برای چنین خانواده­ای، خودروهای شاسی­ بلند می ­باشند.

فضای کافی: از ازآنجا که سفرهای بین‌شهری، عمدتاً اسباب و اثاثیه زیادی می­ طلبد لذا داشتن فضای کافی برای بار بسیار حائز اهمیت خواهد بود. انتخاب خودرو با صندوق‌عقب بزرگ‌تر در این مواقع انتخاب مناسبی خواهد بود.

راحتی سرنشینان: داشتن فضای کافی برای سرنشینان، سواری راحت، صندلی­های نرم و ... همگی از عوامل مؤثر بر راحتی بوده و در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.

مسافت سفر: این مورد جزء مواردی است که در صورت کوتاه بودن مسیر، می­ تواند راحتی را در اولویت ­های پایین­ تری قرار دهد اما برای مسافت­ های طولانی، بی ­شک باید به فکر خودرویی راحت بود.

هزینه­ های نگهداری و تعمیرات: این هزینه­ ها شامل مواردی چون سوخت، تعویض روغن و ... بوده و در صورت بالا بودن می ­تواند هزینه ­های سفر را افزایش داده و از این رهگذر بار روانی منفی، به‌خصوص برای خانواده­ های با سطح درآمدی پایین تلقین خواهد نمود.

پشتیبانی و امداد: اگر به هر دلیل در طول سفر خودروی شما خراب‌شده و گروه پشتیبانی نیز بیمه عمر برای خودرو وجود نداشته باشد، آن سفر تبدیل به یک خاطره در ذهن شما و خانواده ­تان خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر باید خودرویی بخرید که اولاً احتمال خرابی پایینی داشته باشد و ثانیاً در صورت خرابی، پشتیبانی لازم از شرکت­های خدمات پس از فروش ارائه شود. در این مورد خاص می توان گفت که خودروسازهای داخلی عمدتاً دارای گروه پشتیبانی خوبی در روزهای پیک مسافرت می ­باشند.

سرعت: در دنیای امروز که برای بسیاری زمان ارزشمندترین دارایی است، سرعت سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این افراد به دنبال خرید خودروهایی پرسرعت هستند.

کیفیت جاده: اینکه شما می­خواهید از تهران تا تبریز و در بزرگراه رانندگی کنید و یا اینکه در مسیرهای کوهستانی طبیعت زیبای ایلام، در انتخاب نوع خودرو تأثیرگذار خواهند بود. چنانچه در مسیرهای کوهستانی و یا در بیابان از خودروی استفاده خواهید نمود، خرید خودروهای آفرود به شما پیشنهاد می ­شود.


افراد مشهوری که قربانی تصادف اتومبیل شدند

به گزارش جام جم آنلاین از اخبار خودرو ، تصادف با اتومبیل نه‌تنها بسیاری از مردم عادی که برخی از افراد سیاسی و  چهره‌های نظامی بزرگ در دنیا را هم به کام مرگ فرستاده است. از باسل اسد، مقتدرترین فرمانده امنیتی و جانشین حافظ اسد گرفته تا جرج پاتن، فاتح جنگ جهانی دوم و مشهورترین فرمانده تانک این جنگ که پس از جان به دربردن از تیر و ترکش، مقهور یک تصادف ساده شد. البته مرگ مشکوک پرنسس دایانا و موشوئشوئه دوم پادشاه لسوتو هم از مشهورترین مرگ‌های سیاستمداران بر اثر تصادف است.

باسل اسد؛ فرمانده از دست رفته

باسل اسد، پسر ارشد حافظ اسد یکی از مشهورترین افرادی است که بر اثر تصادف کشته شده است. او پسر ارشد حافظ اسد، رئیس‌جمهور فقید سوریه و برادر بزرگ‌تر بشار و ماهر اسد بود.

باسل اسد در رشته مهندسی درس خوانده بود و سرگرد ارتش سوریه بود. وی در زمان مرگ، مسئولیت فرمانده گارد ریاست و بیمه عمر جمهوری سوریه و حفاظت از رئیس‌جمهور و کاخ ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

در حالی که از وی به عنوان «اصلی‌ترین جانشین» حافظ اسد یاد می‌شد، باسل اسد، اول‌بهمن 1372 شمسی، مصادف با 21 ژانویه 1994 در 31 سالگی بر اثر سانحه رانندگی در دمشق درگذشت.
تصادف باسل با مرسدس بنزی که سوار بر آن در راه فرودگاه دمشق بود، اتفاق افتاد اما کسی جرات نمی‌کرد خبر حادثه را به اطلاع حافظ اسد برساند.

هنگامی‌که شخصیت‌های نظامی و سیاسی در سالن انتظار بودند تا خبر را به حافظ اسد بدهند، او از اتاق خارج شد اما هنگام روبه‌رو شدن با این افراد، به طرز عجیبی در یک لحظه وسط سالن توقف کرد و پرسید: «نکند باسل از دست رفته؟»

پاتن؛ فاتح جنگ جهانی اما اسیر تصادف

جرج پاتن یکی از فاتحان بزرگ جنگ جهانی دوم بود. او در هر دو جنگ جهانی اول و دوم شرکت داشت اما بیشتر به خاطر فرماندهی ارتش هفتم ایالات متحده در جنگ جهانی دوم شهرت دارد و در همین جنگ به عنوان معروف‌ترین فرمانده تانک شناخته شد.

به گفته سربازانی که با پاتن جنگیده بودند او اخلاق خوبی نداشت و در نهایت تنها چند ماه پس از فتح آلمان از فرماندهی ارتش برکنار شد. البته این تنها بدشانسی پاتن نبود. او قبل از این‌که سال 1945 یعنی سال پایان جنگ جهانی دوم به آخر برسد، پس از یک تصادف با اتومبیل در نزدیکی مانهایم آلمان به شدت مجروح و به بیمارستان شهر هایدلبرگ منتقل شد، اما به علت جراحات زیاد در 21 دسامبر 1945 در 60 سالگی درگذشت.

پاتن وقتی با تعدادی از دوستانش عازم شکار بود، تصادف کرد. به این ترتیب سال افتخار و مرگ این فرمانده مشهور نظامی یکی شد و پاتن که از بسیاری مهلکه‌های سخت نظامی جان سالم به در برده بود، بر اثر تصادف کشته شد.

پرنسس در دام مرگ

پرنسس دایانا زمانی که بر اثر یک تصادف دلخراش کشته شد، همسر اول چارلز، شاهزاده ولز و بزرگ‌ترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ بود. او پس از جدایی از ولیعهد در حالی که فقط 36 سال سن داشت، قصد کرد که یک ازدواج خارج از خاندان سلطنتی داشته باشد.

وی در اوت 1997 به همراه نامزدش توسط راننده‌اش برای فرار از دست عکاسان از در پشتی هتلی در پاریس خارج شد اما بنز لیموزین آنها به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل آلما پاریس برخورد کرد و راننده و نامزد دایانا بلافاصله جان باختند.

خود دایانا هم در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بر اثر خونریزی ریوی و مغزی درگذشت.

پادشاه نگون‌بخت

موشوئشوئه دوم پادشاه لسوتو یکی دیگر از سیاستمدارانی است که قربانی تصادف اتومبیل شده است. کشور لسوتو در 4 اکتبر 1966 میلادی به طور رسمی از بریتانیا اعلام استقلال کرد و موشوئشوئه دوم به عنوان پادشاه لسوتو معرفی شد. او در فوریه 1990 به دلیل مخالفت با اختیارات نخست وزیر از قدرت خلع و تبعید شد و پسرش، لتسی سوم پادشاه شد.

در ژانویه 1995، موشوئشوئه دوم بار دیگر پادشاه شد و پسرش نیز شاهزاده باقی ‌ماند. در سال 1996، موشوئشوئه دوم بر اثر سانحه رانندگی مشکوک کشته و دوباره پسرش لتسی سوم پادشاه شد. در بیانیه دولت لسوتو درباره مرگ موشوئشوئه دوم آمده بود که وی براثر سانحه رانندگی در یک جاده کوهستانی، در حالی‌که قصد داشت به گاوهای مورد علاقه‌اش سر بزند، کشته شده است.


با کیفیتترین خودروهای ایرانی کدامند؟ / خودروهای 60 میلیونی تنها

به گزارش جام جم آنلاین ، در این گزارش مشاهده می کنیم خودروهای که بیش از 50 و 60 میلیون تومان قیمت دارند مانند جک جی 5 با دو ستاره کیفیت ، ام وی ام 550 و لیفان X600 با یک ستاره کیفیت ارزیابی شده اند.

در بهمن ماه 1395 تعداد 87621 دستگاه خودرو تولید گردید که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد.

خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل 40 مدل خودرو در گروه سبک و بیمه عمر 8 مدل در گروه سنگین می‌باشد.

گروه سبک:

بخش وانت:

در بخش وانت، خودروی وانت تندر با اخذ 3 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

بخش سواری:

در بخش سواری، خودروهای مزدا 3 و گرند ویتارا و ساندرو با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

جدول مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سواری/ دی و بهمن 95

گروه سنگین:

بخش باری:

در این بخش، خودروهای کشنده ولوو FH500 و کشنده ولوو FH460 با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

بخش مسافری:

در این بخش، تنها خودروی تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال است.